Historien

Ideen til Skål for Livet blev udklækket hos Bjørn Jensen fra Team Rynkeby Vestjylland i 2020. Hurtigt fik han og holdet  Fur Bryghus og Designskolen Kolding med i projektet, så de første øl kunne sælges i januar 2021.
Salget gik over al forventning, og allerede året efter var alle hold med til salget. I 2022 var det ølserien LEV der indtog danskernes påskebord. Salget gik forrygende, og ved afslutningen af projektet kunne Team Rynkeby sende hele 1.253.116 kroner videre til Børnecancerfonden.
Fur Bryghus tager sig kyndigt af brygningen af det gode øl. Designet af årets øl skabes på Designskolen Kolding, hvor der gennemføres en konkurrence blandt de studerende.  Således har projektet i tre år fundet designeren af etiketterne.
I 2021 var det Julia Christensen med ølserien HÅB. LEV blev designet af Asbjørn Verner Fuglsang.

Når ølserien MOD ser dagens lys er det  den 23 årige Thea Heering Surrow fra Læborg ved Vejen, der har designet årets etiketter.

KÆMPE SUCCES

Ølsalg resulterer i kæmpe check til Børnecancerfonden

Team Rynkeby har solgt hele 23.665 gaveæsker med Fur-øl. Det resulterer nu i en samlet donation på 1.253.116 kroner til Børnecancerfonden.

I knap otte uger har deltagerne på Team Rynkeby knoklet med at sælge gaveæsker med tre særlige Fur-øl, der er skabt specielt til Team Rynkeby.

Salgsarbejdet er nu formelt afsluttet, og øllene skal nu blot bringes ud til alle de mennesker, der den seneste tid har støttet den gode sag ved at købe øllene.